Account aanmaken Login

Looptraining

De looptraining op de baan vindt iedere woensdagavond plaats van 19.30-21.00u op de atletiekbaan van Parthenon/Hercules. De looptraining bestaat uit inlopen, loopscholing, corestability en intervaltraining. Wat neem je mee? - hardloopschoenen - hardloopkleding - drinken (bidon water, sportdrank, etc...) - goed humeur! Er kan gebruik gemaakt worden van de douchegelegenheden in de de atletiekhal

Zwemtraining

De zwemtrainingen vinden iedere donderdagavond van 20.00-21.00u plaats van september t/m juni in het zwembad van de sportboulevard te Dordrecht en iedere zondagochtend van 08.00-09.00u van oktober t/m mei in het zwembad van het sportcentrum te Papendrecht. Wat neem je mee naar de training: - zwembril - zwemkleding - badmuts - eventuele trainingshulpmiddelen o.a. pullbouy, paddels, plank - goed humeur !

Koppeltraining

De koppeltraining vindt op dinsdagdagavond om de 2 weken plaats op de volgende tijdstippen: - april en september: van 19:00 tot 20:30 - van mei tot en met augustus: van 19:30 tot 21:00 De fietstrainingen en koppeltrainingen wisselen elkaar per week af. In de even weeknummers wordt een koppeltraining gehouden. In de oneven weeknummers wordt een fietstraining gehouden. De trainingen vinden plaats op de openbare weg, met als verzamelpunt het kruispunt nabij Restaurant de Viersprong te Dordrecht. De koppeltraining is de training die specifiek gericht is op de triahtlon/duathlon. Als triathleet beoefen je namelijk niet 3 verschillende sporten (zwemmen, fietsen, lopen), maar 1 sport met 4 elementen (zwemmen, fietsen, lopen en van cruciaal belang: WISSELEN) In de koppeltraining oefen je met name de wissel tussen onderdelen zwemmen, fietsen en lopen op snelheid, zodat je lichaam mentaal en fysiek gewend raakt aan die overgangen. Wat neem je mee? - fiets - fietsschoenen (bij voorkeur met triahtlonsluiting) - hardloopschoenen (bij voorkeur met snelveters) - startband - lange sporttight (simulatie: wetsuit uit trekken) - elastiekjes - goed humeur!

Fietstraining

De fietstraining op de weg vindt op dinsdagavond om de 2 weken plaats op de volgende tijdstippen: - april en september: van 19:00 tot 20:30 - van mei tot en met augustus: van 19:30 tot 21:00 De fietstrainingen en koppeltrainingen wisselen elkaar per week af. In de even weeknummers wordt een koppeltraining gehouden. In de oneven weeknummers wordt een fietstraining gehouden. De trainingen vinden plaats op de openbare weg, met als verzamelpunt het kruispunt nabij Restaurant de Viersprong te Dordrecht. De fietstraining bestaat uit een warming up, gevolgd door een variabel programma dat kan bestaan uit intervaltraining, duurtraining, technische trainingen (zoals waaierrijden) of een toertocht. Het programma en de intensiteit wordt door de trainer per avond vastgesteld op basis van het niveau van de aanwezigen. Wat neem je tenminste mee? - Het dragen van een fietshelm is verplicht. - Racefiets of tijdritfiets. - Drinken (minimaal 1 bidon). In het kader van veiligheid de volgende aandachtspunten: - Er wordt gefietst op de openbare weg in landbouwgebied. Houd rekening met het (landbouw-)verkeer. - Respecteer de verkeersregels en breng anderen niet in gevaar. - In april en september is het vroeg donker. Neem fietslampjes mee voor de thuisreis.

wisseltraining

trainen van techniek van het wisselen o.a. lopen met je fiets, op/afstappen, inrichten wisselplek, efficiëntie volgorde van handelingen

fietstocht