Marcel & Robin im Tirol.. (3)

18 juli 2010 |

Zondag 18 Juli.

Vandaag de tweede etappe. Na een avond en nacht met zwaar onweer, is het als we om 4 uur ontwaken gelukkig droog. Ja, je leest het goed: 4 uur. Op een of andere manier waren we alle drie zo vroeg waker ipv de geplande 7 uur.

Peleton komt eraan

Iets dat we zowiezo niet zouden redden omdat de kerkklok die op 15 meter afstand stond, al om 6 uur de hotelkamer deed schudden. Na het ontbijt gaan we snel naar Imst waar we om 8:30 in het pannekoekjes-startvak staan.

Je hebt 4 startvakken, de eerste is voor de pro's, en de overige drie vaken worden naar gelang de ranglijst in gevuld. Om 9 uur gaat de eerste 5 km in een rustige tempo naar de voet van de eerste klim. Deze hakt er gelijk goed in. Hij begint met 10% op een asfaltweg en haalt af en toe 15% op een gravelpad. Na 10km klimmen staan we behoorlijk moe 1.3 kilometer hoger. Na een lekkere afdaling door het bos volgen de volgende twee serieuze bergen. Beide met ongeveer 600m hoogte meters. De beklimmingen gaan over een asfalt weg en de afdalingen zijn, zoals ze dat hier noemen, "Technisch". Dat hebben we geweten! Waar de berggeiten onder de moutainbikers over de rotspartijen stuiteren. Wij stappen af om erger te voorkomen.

Tijdens de laatse afdaling cirkelt een "bergrettung" helikopter boven ons om een plekje te zoeken om te landen. Even later zien we in een ravijn onder ons een gewonde renner liggen. Met de schrik en een beetje vermoeidheid in de benen, dalen we af naar See, waar Roland ons al opwacht met de bus. Snel even de rugzakken lozen en dan door naar Ischgl. Pas hier, na 50 km begint het een beetje op mountainbiken te lijken, korte steile klimmetjes en mooie bospaadjes met zo af en toe en waterval. Het laatste stuk gaat niet vanzelf, maar is wel een mooie afsluiting van een lange dag.

Tot slot nog een klein hotelreview. Vandaag nemen we ons intrek in Hotel Holiday in See. Het onze goedkoopste overnachtingsplek, maar tot op heden wel met onze meeste waardering. We hebben de beschikking over het penthouse. Dit betekent dat na een aantal nachten waarin we bijna letterlijk op elkaar lagen, we nu beschikken over een ongekende luxe aan ruimte en comfort. We kunnen niet wachten op eindelijk een goede nachtrust.

Morgen de rit naar Scuol..